31/01/2016 (14u30) FC Dender - E Aalst

Re: 31/01/2016 (14u30) FC Dender - E Aalst

Berichtdoor T93 » Zo Jan 31, 2016 5:13 pm

Als onze derby's altijd zo gaan zijn hoop ik dat we allebei promoveren.

Laten we effe de negatieve puntjes op een rij zetten van deze bommekesmatch:
- 3goals tegen op stilstaande fases... da's om stenen kloten van te krijgen... is simpelweg onaanvaardbaar.
- de 2-2 is onvoorstelbaar... knalt die bal toch weg man. i.p.v die te willen afschermen.
- en of die bal bij 2-3 al dan niet over de lijn was, was vanwaar ik zat onmogelijk te zien
- middenveld was op bepaalde momenten nergens. Terki kan dat ook onmogelijk allemaal alleen belopen.
- veel te lang gewacht met te wisselen. Je had na de 4-3 Fernandez moeten inbrengen i.p.v Cabumi en de voorzetten hadden misschien wel op maat geweest.
- voor volgende week zijn Terki, Pé en Nicaise geschorst. Dat beloofd alleszins.
De transfermarkt is nog een dag open en versterking is wel nodig vooral op de back.

De positieve punten:

- beste match van Dimbala dit seizoen. Laat ons hopen dat hij dit nog laat zien en hiermee niet zen laatste cartouche heeft verschoten
- mooie goals gemaakt met vooral de 4-3 na een vloeiende combinatie.
-bij momenten toch flitsen gezien van goed voetbal en laat ons hopen dat we dat nu meer en meer gaan terugzien.

Eindconclusie is toch dat er te veel negatieve punten waren om recht te hebben op de 3 punten. Tis inderdaad wel teleurstellend dat je op het allerlaatste nog een overwinning te grabbel gooit. Maar men moet ook eerlijk zijn en toegeven dat Aalst wel een punt verdiende.
Laatst gewijzigd door T93 op Zo Jan 31, 2016 5:35 pm, in totaal 1 keer gewijzigd.
T93

Berichtdoor Fcdke » Zo Jan 31, 2016 5:16 pm

Inderdaad bij die 2-3 knalt die bal toch gewoon weg of geef een corner weg. Maar neen...ref hij is over de lijn geweest. Als em niet fluit, fluit em niet en speelt ge gewoon door. En die stilstaande fases...tja...om zot van te worden.
Fcdke

Berichtdoor El Panterinos » Zo Jan 31, 2016 5:21 pm

Ben je zeker van die schorsingen voor volgende week? Pé wel, maar Nicaise stond toch niet op 1 kaart van schorsing, en heeft Terki geel gehad vandaag?

Wil niet zeggen dat het zal gemakkelijk zijn tegen Petegem en mijne copain Davy Joye :twisted: .

Ondertussen weer met 5 ploegen op 3 punten vaneen...terwijl je los op kop zou moeten staan.
El Panterinos

Berichtdoor T93 » Zo Jan 31, 2016 5:34 pm

T93

Berichtdoor T93 » Zo Jan 31, 2016 5:47 pm

En de mens(en) achter de goal die constant bommekes opt plein smeet mogen ze van mij in een klein donker kamertje steken en urenlang bestoken met die bommekes tot em potdoof wordt en uit zen oren bloed. Twas er echt wel over zé.
T93

Berichtdoor paplepel » Zo Jan 31, 2016 7:13 pm

Ontgoocheling overheerst na late gelijkmaker en opnieuw zeer zwak verdedigen. Op basis van kansen billijk resultaat zeker. Blij met opkomst en fanatisme Dendersupporters. Toont toch dat er qua achterban nog potentieel voor hogerop in de club zit. Gedoe met voetzoekers had echter best achterwege gebleven. Hopelijk na volgende week nog op kop, nadien volgen 4 op 5 thuismatchen waarin je misschien terug wat afstand kan nemen.
paplepel

Berichtdoor pauljans » Zo Jan 31, 2016 8:03 pm

Terecht gelijkspel vandaag. Een derby om vingers en duimen bij af te likken. Met de rust dacht ik dat we gewoon een 3e goalke gingen maken en de match uitspelen, maar zo verkrampt dat ze uit de kleedkamer kwamen zeg.

De voetzoekers was inderdaad overdreven. Uiteindelijk hebben ze ons wel geholpen want zonder die 10 minuten pauze hadden we nooit nog 2 goals gemaakt want we wisten echt niet meer waar we stonden.

Als er een boete volgt hoop ik dat eerst en vooral ook da clubje van hier wa verder deelt in de malaise want het was bij hun even erg als bij ons. En hopelijk heeft de club alles mooi op beeld en kunnen ze de boete doorschuiven naar de daders.
Die kinderen van Eindhoven met hun zonnebrilletje waren wel grappig :lol:

Onze "mislukte" tifo komt mooi in beeld op tv oost. Uren werk ingestoken en twas hem allemaal waard! Na 6 maand bestaan maken we ffkes een doek die 3 keer zo groot is als een clubje dat toch al 10 jaar bestaat. Weggeblazen hebben we ze hiermee.

En over onze geknipte doek kunnen we ook kort zijn natuurlijk. Bedankt voor de foto's en het TNT referentienummer op de doos. De klacht is uiteraard nog lopende maar kan nu eindelijk op EA gestoken worden. De puzzel zal dus goed vallen
pauljans

Berichtdoor BickyVAKH2 » Ma Feb 01, 2016 3:27 am

Ik vind ze verdacht stil hier 6km verderop over de tifo. Alhoewel, beste wat ik tot nu toe gehoord heb is dat het 'slechts' zwarte lijntjes op een blauw doek zijn. :lol:
Ik vraag mij dan af hoe ze hun eigen zakdoek omschrijven van in de heenmatch (90m²) : Witte doek met zwarte lijntjes? Ik herrinner mij vooral nog de commentaren dat wij van zo een actie alleen maar kunnen dromen, wel sommige dromen komen uit. Namelijk in de vorm van 200m² blauwzwarte trots. Op 3 volle dagen met een man (en vrouw) of 12-13.

Afbeelding

Over de match kunnen we kort zijn. Wat een verloop, nog nooit gezien en zeker niet in een al geladen derby. Qua totaalpakket zal deze match in vele geheugens blijven hangen. We verdienen niet meer dan een punt. Wie thuis 4 goals slikt, kan geen aanspraak maken op meer. 3 goals op stilstaande fases, dat is echt ontoelaatbaar. Dat is een gebrek aan concentratie, als ook de 'veldgoal' die ze dan maken. Hias moet daar gewoon de bal beter afschermen of wegknallen. Als je dan ziet wat voor pareltjes wij maken. Vooral die combinatiegoal met Podevijn-Casagolda-Aalhoul en uiteindelijk Dimbala die afwerkt.

Laat ons hopen dat sommigen de weg terugvinden naar het stadion. Onze H-tribune zat goed vol, daar zaten geen Eendrachters of het moesten al enkelingen geweest zijn. In de C-blok wel redelijk wat Eendracht fans, dus ik schat dat de verhouding op 2100 voor ons en 1600 voor hen komt. Het aantal toeschouwers zat ergens rond de 3700.

Extra-sportief: Hopelijk heeft de club geen boete aan hun been. Zou ook wel heel kortzichtig zijn om enkel onze aanhang te veroordelen. Wat dan gezegd van de bommetjes en bierbekers richting Podevijn bij elke hoekschop aan de bezoekerskant.
BickyVAKH2

Berichtdoor Cee » Ma Feb 01, 2016 11:49 am

Derby die alles had, maar ben vooral blij dat hij achter de rug is. Gelijkspel is een terechte uitslag. Pister ging de tactiek van Emilio behouden en zijn accenten leggen op de stilstaande fases. Hij mag ze dan wel is leren verdedigen op die stilstaande fases.

Virgone heeft 1 actie de bal langer dan 2 seconden bijgehouden, voor de rest wou die hem continue kwijt. Pé speelde ook alsof hij enorm onder de indruk was van wat er gebeurde. Een geluk dat Casa en Terki gebleven zijn of we waren hier schoon met de billen bloot gegaan, ondanks het feit dat Dimbala vandaag ook uitstekend speelde. Als ik van FC was, zou ik nog eens bij Antwerp luisteren voor wat overschot te lenen ;)

Voor de rest die opgeklopte sfeer, idioten die enkel komen om de tegenstander uit te dagen, bommetjes te smijten en te zeggen 'wij zijn beter dan Aalst', dat is voor mij echt niet nodig.

Liever elke thuismatch 10% meer toeschouwers dan eenmalig al diene zever. Op vlak van inkomsten is deze match natuurlijk een geweldige voltreffer. Zoiets halen we in totaal nog niet op met de rest van het seizoen. Er was al de succesvolle voorverkoop (meer dan 3000 plaatsen met een 1230 van Aalst) en dan werden er aan de loketten nog eens meer kaarten verkocht dan voor elke andere thuismatch. Het restaurant dat afgeladen vol zat en de drank die rijkelijk vloeide.

Schandalig trouwens hoe belachelijk weinig stewards er in ons eigen H-vak achter doel stonden. En de steward(s) die er dan stonden staken op het gemak nog een sigaretje op in plaats van iets te doen aan die randdebielen die met bommetjes, plateaus of emmers beginnen smijten. Triestig niveau, dat die mannen allemaal maar schoon thuisblijven de volgende keer. Hopelijk genoeg identificatie via de camerabeelden.
Cee

Berichtdoor pauljans » Ma Feb 01, 2016 12:56 pm

Nagels met koppen Cee. Bij dat ene groepje is geen enkele steward bij geweest zeker? Een van die mannen stak daar uiteindelijk 10 bommetjes achter elkaar af. Maar dan wel voor de match tegen mij komen zagen dak op mijn plaats moe gaan staan terwijl dak er stond voor de tifo.

Qua sfeer kon het inderdaad wel beter. We hadden de pech dat de usual boys wat uit elkaar stonden. Had redelijk snel door dat er niet veel meer inzat als "come on fc" of "fcd ole ole", terwijl ons repertoire zo uitgebreid is dat we 90 minuten verder kunnen.
Natuurlijk, komt er maar de helft van het volk van gisteren worden we gemakkelijk kampioen. Stel je voor dat je dit tegen een Gullegem hebt, die mannen schijten ter plekke in hun broek.

Ma bon, binnen 2 weken de usual 100 man, opt gemakske met de plateau's bier naar boven. Lachen, zingen en gefrustreerd zijn als we terug achter de bal kruipen.
Het was eens tof, maar als ge dan nog geen simpel liedje kunt meezingen als "Dit is de club waar ik zo trots op ben". Blijf dan weg, of blijf komen zo da ge het kunt leren.
"Soep van ajoinen" kwam er wel eens heeeeeel hard door, te horen tot aan de Bredestraat denk ik
pauljans

VorigeVolgende

Terug naar Archief