2/4 (19u30) KSV Oudenaarde - FCV Dender

Re: 2/4 (19u30) KSV Oudenaarde - FCV Dender

Berichtdoor Cee » Di Apr 05, 2016 1:15 pm

T93 schreef:We moeten zelf al 12 op 12 halen om nog kans te maken en eerlijk gezegd zie ik dat niet gebeuren.

En van scouting is hier geen sprake. Ik geef u een voorbeeld van die M'barki die nu de beste man is bij Londerzeel. Speelde vorig seizoen bij Ninove en daarvoor bij Liedekerke dat je zo een speler niet op het spoor komt is toch ongelooflijk. Het eerste wat je als club doet naar scouting toe is naar de clubs op iets lager niveau rondom u kijken naar talent. Maar hier gebeurt dat niet de hoofdscout hier heet 'youtube' met als specialiteit uruguayanen en zwitsers.

Daar zijt ge dan toch mis in. Ge vergeet dat er heel vaak andere zaken zijn die meespelen en niet in het minste bij de spelers in kwestie zelf.
Cee

Berichtdoor T93 » Di Apr 05, 2016 5:53 pm

Cee schreef:
T93 schreef:We moeten zelf al 12 op 12 halen om nog kans te maken en eerlijk gezegd zie ik dat niet gebeuren.

En van scouting is hier geen sprake. Ik geef u een voorbeeld van die M'barki die nu de beste man is bij Londerzeel. Speelde vorig seizoen bij Ninove en daarvoor bij Liedekerke dat je zo een speler niet op het spoor komt is toch ongelooflijk. Het eerste wat je als club doet naar scouting toe is naar de clubs op iets lager niveau rondom u kijken naar talent. Maar hier gebeurt dat niet de hoofdscout hier heet 'youtube' met als specialiteit uruguayanen en zwitsers.

Daar zijt ge dan toch mis in. Ge vergeet dat er heel vaak andere zaken zijn die meespelen en niet in het minste bij de spelers in kwestie zelf.

De scouting is gewoon een probleem al van in de periode in 1ste klasse is dat gaande. Daarvoor was onze scouting top en het heeft ons ook zover gebracht toen. Vorig jaar in die vergadering was duidelijk dat Ferrera zowat degene was die zich daar mee bezig hield maar aangezien men de kern heeft samengehouden hoeft men toen niet echt transfers te doen buiten wat kernopvulsel. Ferrera is nu weg en Mellaerts heeft het ook voor bekeken gehouden wegens 'te druk' wat ik op zich niet betreur want het lijstje van mislukte transfers onder hem is oneindig, dus de vraag is wie houd zich er nu mee bezig ? De voorzitter ? De Zwitser met zen verborgen agenda's ? Ik hoop in ieder geval geen van beide want bij de ene twijfel ik dat die wel weet of er lucht of zand in een bal zit. En als die andere er dan over beslist zit ge hier met een vreemdelingenlegioen opgescheept waar je als supporter totaal geen binding mee hebt en zijn buitenlandse transfers tot nu toe zijn nu ook geen succes (Guerrero, Vanderhoeght, Yourrassowsky, Eschmann ?) enkel Fernandez heeft laten zien dat hij veel in zich heeft maar van iemand die voor dat hij bij ons zat eigenlijk in de zaal heeft gevoetbald weet je dat die niet een ploeg op sleeptouw kan nemen want vanaf de moment dat ge er kort opzit zie je hem in een match nog amper.

Waar ik voor opper is dat er een soort van sportieve raad wordt opgericht waar ex-spelers of coaches in zitten (bv. een Thiebaut, David Geeroms, Roland Vandenbosch,...) die wekelijks matchen volgen uit de (ruime) omgeving en die dan interessante spelers tipt bij het bestuur dat dan overgaat tot onderhandeling. Het zou de club tengoede komen en de kluchttransfers zullen zienderogen dalen.
T93

Berichtdoor ancien » Wo Apr 06, 2016 9:45 am

Idd.Geeroms had me verleden jaar al verteld dat er bij hun(Ninove) een spelers was die Dender
goed zou kunnen gebruiken maar eens te meer lieten ze zich de kaas van tussen hun boterham halen. :twisted:
ancien

Berichtdoor Cee » Wo Apr 06, 2016 10:02 am

Een Thiebaut zou toch ook geen al te neutrale optie zijn omdat hij redelijk wat spelers in zijn portefeuille heeft als manager.
Maar dat is inderdaad zeker een goed idee, maar die zo'n geëngageerde mensen vinden, het is niet gemakkelijk.

Bijvoorbeeld met een M'Barki is wel degelijk gesproken geweest.

En de buitenlandse transfers zijn inderdaad op Fernandez na niet echt fantastisch geslaagd te noemen. Yourrasowsky is wel niet via hetzelfde kanaal gekomen, maar die heeft Ferrerra zelf aangebracht.
Cee

Berichtdoor T93 » Wo Apr 06, 2016 12:18 pm

Als je die mensen zoekt zul je ze wel vinden. Het vraagt wel de nodige investeringen daarin maar ik denk niet dat het je meer zal kosten dan 2 buitenlanders die je een profcontract geeft + woonst. Het is een systeem die enkel en alleen voordelen heeft.
T93

Berichtdoor BickyVAKH2 » Za Apr 09, 2016 2:05 am

Dergelijke systemen (professionele scouts, raad van ex-spelers of -trainers) zijn gewoon te duur voor dit niveau. Wat je wel nodig hebt is één iemand, met voldoende voetbalkennis, die in de eigen reeks en de reeks eronder gaat zoeken. Natuurlijk hangt er ook veel van je trainer af. Welke problemen zijn er die moeten opgevangen worden? Welke types heeft de trainer nodig voor zijn systeem? Een goeie coach kan dat perfect aangeven. Je kan als scout dan wel met een goeie nummer 10 komen, maar als je in een 4-4-2 speelt en die jongen moet meer verdedigen dan aanvallen ... om maar een voorbeeld te geven. Ook altijd handig, ga eens praten met Anderlecht, Gent, Lokeren om te zien wat er net niet genoeg is om in eerste klasse door te breken. Talenten zat die net tekort komen, maar wel niveau hebben om mee te draaien in 3e klasse. Kijk maar naar Hamme: Deppé, Martens, Goossens, Donmez, ... allemaal ex-AA Gent. Daarmee is natuurlijk ook niet gezegd dat per definitie iedereen die uit eerste klasse zakt een topper is, ook daar moet je goed weten te filteren (ahum Lapage :roll: ). En zoiets moet je doen aan het begin van het seizoen, eigenlijk moet het huiswerk nu klaar zijn om het tussen mei-juni te finaliseren. Met video's en makelaarsgedoe kom je er niet.

En als ik mij niet vergis heeft Mbarki in de jeugd hier gespeeld of is hij toch altijd kort gevolgd geweest, maar is het nooit goedgekomen vanwege een moeilijk karakter.

Iets wat mij ook nog enorm tegen de borst stoot is dat 10 jaar geleden zowel in 2e klasse als in 1e klasse de 16-jarigen overtuigend kampioen speelden en in mijn ogen de minste spelers (behalve De Raes) van die lichting uiteindelijk zijn doorgebroken bij Dender. Verkeerde begeleiding, verkeerde coaching, verkeerde keuzes qua doorstroming. Maar het zal waarschijnlijk om persoonlijke redenen zijn dat mij dat nog zwaar valt :D .

Ik vond bijvoorbeeld Hertveldt echt wel goeie momenten hebben in de voorbereidingsmatchen. Is Vanderhoeght dan zoveel beter? Soms moet je eens durven. Al vind ik dit seizoen, tot aan de periode Pister, dat er niet echt niemand opzij kon gezet worden van de vaste 11 voor jonge jongens. Daarvoor was de groep te sterk bezig. Maar de jaren ervoor, als ik dan moet kiezen tussen een jonge gast of een Vinamont, dan is de keuze toch snel gemaakt zeker ...
BickyVAKH2

Berichtdoor Cee » Za Apr 09, 2016 8:06 am

Goed gezegd ;)

Het klopt allemaal grotendeels wat ge zegt en inderdaad de doorstroming is vaak niet goed genoeg en een transfer zoals Vanderhoeght krijgt veel krediet en een eigen jongere kan een gans seizoen in de A-kern zitten om dan naar Ninove, Appelterte, ... te trekken.

Gij maakt de Vanderhoeght - Hertveldt opmerking, dan wil ik daar Eschmann - Laurent tegenover zetten. Onze beste spits van de beloften, maakt heel regelmatig een goaltje, heeft een goede traptechniek en heeft amper 1 keer de bank gehaald dit seizoen.
Cee

Berichtdoor ancien » Za Apr 09, 2016 8:44 am

Tja wat heeft een Vanderhoeght meer dan een speler uit eigen kweek?
Bij bijna elke invalbeurt kreeg die of wel steeds geel of rood.
Afvoeren die handel. :twisted:
ancien

Berichtdoor T93 » Za Apr 09, 2016 1:07 pm

@bickyvakh2: een 3 a 4 deeltijdse scouts met een faire onkostenvergoeding en daarbij nog een bonus bij het aanbrengen van een speler die hier volledig ontbolsterd moet in mijn ogen mogelijk zijn. Er is wel geld voor het renoveren van kleedkamers, het aankopen van allerhande fitnesstoestellen en buitenlanders met een profcontract. En ik vind niet dat je 1 man alleen de scouting en transfers moet laten doen want dan is de kans heel groot dat die zich laat omringen door allerhande makelaars die hier hunne brol komen lozen zoals het onder Mellaerts teveel is gebeurd. In zo een scoutingscel zoals ik al eerder heb gepost ga je dat volgens mij minder hebben.

En dat M'barki een moeilijk karakter zou hebben vind ik maar een makkelijk uitvlucht om hem uiteindelijk niet te nemen. Een Terki en een Tirpan bv. hadden ook zogenaamd een moeilijk karakter hier en kijk waar die nu staan.
T93

Berichtdoor Cee » Za Apr 09, 2016 4:10 pm

M'barki zijn moeilijk karakter is niet de hoofdreden dat hij hier nooit gespeeld heeft, maar het helpt niet.
En er zijn genoeg spelers die omwille van persoonlijke reden ergens niet doorgebroken zijn en dan ergens anders het mooie weer maken, maar er zijn er 10 keer zoveel waar ge nooit meer van hoort.
Cee

Vorige

Terug naar Archief