Competitiehervorming

Re: Competitiehervorming

Berichtdoor SDender » Wo Jun 17, 2015 3:26 pm

@Cee: naar mijn mening wordt de kampioen van dit jaar in 3e klasse benadeeld want die "stijgt" dus naar de 1ste amateurklasse maar dat blijft dus eigenlijk de amateurs (of eerder de sukkelaars zoals ze met hun hervorming willen bedoelen, de 2e klassers moeten dan ni zagen dat ze uit de 8 eerste vallen want ze hebben hier zelf voor gekozen) want de 1ste amateurklasse wordt vrees ik de nieuwe 2e klasse met zéér weinig media-aandacht.

Ik geef Union en Beerschot-Wilrijk dan ook meer dan gelijk met hun kritiek hierover! ;)
SDender

Berichtdoor Nostradamus » Vr Jun 19, 2015 1:42 pm

Ik blijf het toch jammer vinden van onze licentie. Hadden we die NU behaald zaten we al in 2de.
Mits een paar gerichte versterkingen konden we mss 7ste eindigen en dan zat je terug in 1ste (1B) met te ontvangen TV geld.
Gelet op de transfers van de meeste ploegen en op het feit dat Aalst vorig seizoen vrij gemakkelijk 9de werd zonder goede matchen te spelen was dit wss wel haalbaar.
Een verloren kans zeg maar die niet snel zal terugkomen.
Nostradamus

Berichtdoor Gokchinees » Vr Jun 19, 2015 2:51 pm

Zomaar veronderstellen dat we dan wel zevende zouden kunnen worden is onrealistisch vind ik. Niettegenstaande vind iedereen het jammer van de licentie, maar nu wordt het toch stilaan tijd dat ook jij naar de toekomst begint te kijken, nostramandus ;)
Gokchinees

Berichtdoor Billy » Za Jun 20, 2015 10:40 am

Spijtig van de licentie? Bwa, ik denk eerder dat het een vergiftigd geschenk zou geweest zijn net zoals eerste klasse dat was. Laat ons tevreden zijn : de kern is al samengesteld wat vorige seizoenen niet het geval was, we hebben een toptrainer zonder meer die de club vooruit duwt op vlak van sportieve organisatie. Plus blijkbaar bewwegt er ook wat op vlak van interne organisatie heb ik gehoord. En t laatste wat ik nog wil zeggen : chapeau voor onze voorzitter die al die tijd is blijven staan. Merci President!
Billy

Berichtdoor Nostradamus » Zo Jun 21, 2015 10:24 am

Misschien wel maar het was toch wel een opportuniteit .
En ja ze zijn goed bezig en er beweegt van alles.
Zoveel te beter!
En dat onze voorzitter een rots in de branding is wegenwerken allemaal en zijn we hem zeker dankbaar voor.
Nostradamus

Berichtdoor El Panterinos » Zo Jun 21, 2015 12:53 pm

Er wordt hier wat te veel 'we zien wel' gezegd naar mijn goesting :twisted:

Als ik het goed versta is het beste wat je dit seizoen kan doen 'stijgen' (zoals ze het noemen) naar 1e klasse Amateurs. Iets wat je in principe moet kunnen halen, maar door deze competitiehervorming is het m.i. wel een stilstand. Nog een jaar langer dus voor we weer in 2e (1B) aantreden ;)
El Panterinos

Berichtdoor SDender » Zo Jun 21, 2015 3:50 pm

SDender

Berichtdoor T93 » Do Aug 06, 2015 2:04 pm

Stijgen en dalen in Derde Klasse

De KBVB keurde deze week de statuten goed wat stijgen en dalen betreft in Derde Klasse. De kampioen en vice kampioen van beide reeksen stijgen rechtstreeks naar de Superliga, waarin ook de laatste 9 ploegen van de Proximus League zullen aantreden. De nummers 3 tot en met 6 van elke reeks spelen per reeks onderling een eindronde. Nummer 3 tegen nummer 6 en nummer 4 tegen nummer 5 van Reeks A en precies hetzelfde in Reeks B. De winnaars van deze wedstrijden spelen dan eveneens per reeks voor een bijkomende plaats in de Superliga. De verliezers van deze wedstrijden strijden dan onderling nog voor het zestiende ticket in de Superliga. Opgelet, ALLE ploegen die hiervoor in aanmerking willen komen moeten wel eerst een licentie verkregen hebben voor de Superliga, anders is rechtstreeks stijgen of deelnemen aan die eindronde niet mogelijk. Er zakt dit jaar zowel in de A- als B-reeks slechts één ploeg naar de Tweede Vlaamse (VFV) of Waalse Liga (ACN), alle andere ploegen spelen volgend seizoen in de Eerste Vlaamse of Waalse Liga.
T93

Berichtdoor Pater Clementius I » Do Aug 06, 2015 4:12 pm

Vraag me af of die licentievoorwaarden inzake capaciteit (3000, waarvan 750 zitplaatsen) en verlichting (800 ipv 400 lux) nog van toepassing zijn voor de Superliga. Zo ja, dan gaan er toch al veel moeten passen.

Bij de eerste 2 eindigen, das duidelijk, ik hoop alleen dat we niet gaan bezwijken onder de stress. Eindronde is een loterij.

Voor mij zijn Temse en Dender titelkandidaten (kern van Temse is misschien nog iets evenwichtiger dan de onze) en tzal opletten worden voor Oudenaarde. Winkel en Brakel zijn ook gevoelig versterkt. Denk dat da de top 5 zal worden.

Dus er is maar 1 zakker naar 2de landelijke . Ik gun het onze buren van harte.
Pater Clementius I

Berichtdoor T93 » Do Aug 06, 2015 4:50 pm

Licentievoorwaarden is qua infrastructuur minder streng. Richt zich vooral op de financiële gezondheid van de club in kwestie.
T93

VorigeVolgende

Terug naar Archief